oversteek naar uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van evelyne montens - WaarBenJij.nu oversteek naar uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van evelyne montens - WaarBenJij.nu

oversteek naar uruguay

Door: evelynemontens

Blijf op de hoogte en volg evelyne

28 Maart 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve vrienden,

Hier weer een kort bericht voor ik op reis ga naar de overburen, naar Francisco en Graciela, goede vrienden van rimke´s ouders die mij hartelijk uitgenodigd hebben om een week bij hen te komen logeren.

Ondertussen heb ik een radio-cdspelertje gekocht waarop ik naar la 2x4 luister, de tangozender van buenos aires. Ze kondigden kortgeleden een serie seminaria aan over de geschiedenis van de tango, waar ik hopelijk aan mee kan doen.

Afgelopen tijd was wat rustiger. Om bij te komen van mijn nachtelijke escapades heb ik overdag kalm aan gedaan en ben ik een paar avonden naar concerten geweest (kevin johanson en the nada, tryo, pink martini (ihkv het herfstfestival), el afronte, otros aires en derrotas cadenas, een tangoband waar een bevriende bandoneonist in speelt). Verder heb ik mijn lessen gevolgd, een paar argentijnse films gezien én een openluchtfilm, moebius, een psychedelische dick maas-achtige film over een metro die verdwijnt in het ondergrondse netwerk.

Vanaf half vorige week was alles dicht ivm de 35jarige herdenking van een dictatuurvrij argentinië. Eerst waren er vooral veel demonstraties op en rond de plaza de mayo en daarna een slapeloze nacht met veel culturele evenementen.

Het begint hier flink af te koelen maar op de 9 de julio staan de bomen in bloei...

Overmorgen ga ik voor een weekje op pad naar het noorden.

Veel liefs en tot daarna,

evelyne

  • 29 Maart 2011 - 08:25

    Jantje:

    E(vert)njoy your trip northwards!!!! X

  • 29 Maart 2011 - 18:42

    Barteld:

    Hoi Evelyne,

    We volgen je berichten nauwgezet en we leven met je mee. Prachtig allemaal. Doe onze vrienden in Montevideo de hartelijke groeten en geef ze een dikke knuffel en zoen van mij en Mieke.

  • 29 Maart 2011 - 20:24

    Moes:

    Goede reis en reuze benieuwd hoe het daar dan weer is. Groetjes van Rimke die ik vandaag gesproken heb!

  • 29 Maart 2011 - 21:50

    Ehp:

    goede reis evelyne. pas goed op jezelf. lieve kussen ehp

  • 04 April 2011 - 10:20

    Capt. Kulk:

    dag evelyne!

    goed om zoveel mooie berichten te ontvangen. wij konden een tijdje geen berichten sturen want onze zender was defect; we hebben 4 weken vast gezeten in de noordelijke ijszee. gisteren heeft een russische ijsbreker voor ons schip een doorgang kunnen forceren en zijn we weer langzaam op weg.
    tijdens die weken in de totale stilte van de ijsvlakte hebben we nog iets opmerkelijks meegemaakt; op een nacht zag onze radioman op de radar een vrij snel bewegende vlek op ons schip afkomen, het kon geen schip zijn ivm de snelheid. we zijn toen op het dek gaan kijken en hoorden vanuit het noord-westen een eigenaardig geluid op ons afkomen...het geluid van een grote hoeveelheid paarden! we hebben niets kunnen zien, en ook de schijnwerper onthulde niets.
    het wilde hoefgetrappel passeerde ons schip richting het zuiden en liet ons uiteindelijk in totale verbazing achter..toch betekend dit dat we dicht in de buurt zitten van de fenomenen die we onderzoeken, meer mag ik je niet vertellen ivm geheimhouding.
    overigens heb ik ons station in nederland de opdracht gegeven een brief per post naar jouw tijdelijke adres te sturen (omdat je geen telex machine hebt). ik hoop dat het iets fatsoenlijks is want die lui kunnen nogal fantaseren!
    veel liefs mede van onze gehele bemanning, geniet van liefde en leven.

  • 21 April 2011 - 06:47

    Halima:

    Hoi lieve Evelyne,

    Fijn om van je te horen en je reisverslag te lezen! Geniet van je laatste weken en ik zie je graag snel!!

    Liefs,
    Halima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

argentina

Recente Reisverslagen:

26 April 2011

uruguayfoto's en terugreis

20 April 2011

beter laat dan niet :)

28 Maart 2011

oversteek naar uruguay

17 Maart 2011

eindelijk foto´s !

07 Maart 2011

eigen kamer
evelyne

Actief sinds 19 Dec. 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 32499

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

ARGENTINA 2012-2013

03 Januari 2011 - 07 Mei 2011

argentina

Landen bezocht: