eindelijk foto´s ! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van evelyne montens - WaarBenJij.nu eindelijk foto´s ! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van evelyne montens - WaarBenJij.nu

eindelijk foto´s !

Door: evelynemontens

Blijf op de hoogte en volg evelyne

17 Maart 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

het heeft even geduurd, maar jullie geduld wordt beloond met een reeks gedigitaliseerde foto´s van mijn reis onder de volgende link: http://www.facebook.com/album.php?aid=2118586&id=1467187370&l=894cbdd1d1 . hier kan ik ten minste wat meer dan 10 foto´s op internet plakken :). Ze staan niet in chronologische volgorde, maar je krijgt wel een idee van de verschillende landschappen. Hoe is het allemaal aan het frisse thuisfront ? Hier is het af en toe ´s avonds ook aan de frisse kant, maar niet absurd koud. De afgelopen 10 dagen heb ik me geheel ondergedompeld in de liefde en in de tango (aloude combinatie). Avond na avond heb ik
El Arranque (krachtig tango-orkest),
Alberto Podestá (86 jaar oud en nog steeds klinkend als een nachtegaal),
Dolores Solá (vond ik persoonlijk meer als fado-flamenco klinken),
Suburbano trio (jaren-80-tango met electronisch drumstel),
Quovadis tango (waar mijn interpretatiedocent in speelt, energieke klassiekers) en
Fernandez Fierro (puur tangogeweld, instrumentenkwelling en na 2 nummers enigszins eentonig) gezien. Het is goed om zo veel te kunnen horen en zien, want daardoor kom ik er steeds meer achter wat ik zelf met tango wil doen. Er was ook een muziekfestival met muzikanten uit Argentinië-Uruguay-Brazilië en dito kruisbestuivingen, waaronder Marcelo Pretto (die met zijn gehele lichaam klanken voortbrengt) en Thiago Pethit, een interessante singersongwriter uit Brazilië.

Sinds vorige week heb ik een zangtechniekdocente, Majo Vidal, die me vanalles bijbrengt over ademhaling, stemgebruik en ontspanning van mijn onderkaak en het gaat heel goed ! Het is fijn om een paar maanden de tijd te hebben voor muziek... en ondertussen brengt mijn interpretatiedocent Julián Caeiro me wat muziektheorie bij.
Afgelopen dinsdag heb ik via via met een tangogitarist afgesproken, die wellicht een klein programma met mij samen kan stellen voor in april. Ik probeer ondertussen contacten voor zijn groep te regelen in NL.

Ik mis iedereen wel hoor ! Het is alsof ik een tijd in een paralel universum leef waarin ik experimenteer met mijn persoonlijke interesses. Ik heb zin om jullie weer te zien! Verder gaat het met de liefde dus ook erg goed. Cristian en ik zien elkaar vaak en bezoeken steeds andere delen van de stad. Het enige wat soms lastig is, is dat hij ´s nachts werkt, waardoor ons ritme wat verstoord raakt, maar de afgelopen tijd ben ik ook vooral ´s nachts bij tango-optredens...

Afgelopen weekend was Rikkert, een huisgenoot uit de RijksHBS, hier samen met Maarten om hun ´optical machines´ te presenteren: een analoog-digitale projectie-installatie die je meesleurt in een optische trip.

Het is ondertussen een stuk drukker in Buenos Aires. Iedereen is terug van vakantie en je merkt het meteen aan de metro, als sardientjes in een blikje... Soms heb ik een hekel aan de drukte, maar er zijn gelukkig ook een hoop rustigere plekken waar je de massa kunt ontvluchten.

veel liefs en tot de volgende berichtgeving,

evelyne

  • 18 Maart 2011 - 08:05

    Nannette:

    Jammer dat ik niet op facebook zit (wil), dan moet ik maar wat langer wachten op de foto's. Lekker weertje daar, we kunnen hier ook wel wat zon gebruiken, iedereen wordt zo langzaamaan moe van de winter. Een nieuwe liefde, leuk. Het maakt het plaatje compleet. Kom je nog terug?

  • 18 Maart 2011 - 11:09

    Josie:

    Nou ik verwacht dan natuurlijk wel een spetterend optreden van je als je straks geschoold en al weer terug bent.
    Mooi om te lezen dat je zo lekker met je passie aan de slag bent.
    Het is hier nu wat fris, maar we hebben al een aantal fijne lentedagen gehad, dus weer tijd voor de moestuin.

    Groetjes,
    Josie

  • 18 Maart 2011 - 11:53

    Marc:

    ach ja, de liefde...
    wat een schitterende foto's, wat een prachtig land! ik herken er veel dingen op die je al beschreven had.
    gracias!

  • 18 Maart 2011 - 12:34

    Josien:

    Je vermaakt je goed. Fijn.
    Het volk hier zien kan nog lang genoeg. Mooie foto's.
    Leef ze met hapjes.

  • 24 Maart 2011 - 09:53

    Jantje:

    Evert!!!

    Heb een paar vehalen gemist, busy busy! Maar dus ook de liefde! Ben benieuwd naar de live-verhalen!!!
    Hier alles bueno. Geniet geniet en geniet!

    Veel kussen.

  • 20 April 2011 - 22:36

    Nancy:

    wat een geweldige foto's, Evita, en wat een prachtig land. Ik zie ernaar uit je te horen zingen wanneer je terug bent, en de invloeden te horen :)
    veel plezier nog en un besito ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

argentina

Recente Reisverslagen:

26 April 2011

uruguayfoto's en terugreis

20 April 2011

beter laat dan niet :)

28 Maart 2011

oversteek naar uruguay

17 Maart 2011

eindelijk foto´s !

07 Maart 2011

eigen kamer
evelyne

Actief sinds 19 Dec. 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 32497

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

ARGENTINA 2012-2013

03 Januari 2011 - 07 Mei 2011

argentina

Landen bezocht: